Tuesday, January 4, 2011

"first experiment of 2011"


"experimentasikan dirimu sebelum anda dieksperimentasikan org lain"

nk dkt sbulan kot aku tak buat lab-work. semua gara2 bz dgn writing (bzkah?)...bln lpas bz dgn ICNP, mmg tinggal terus la keja lab ni. tau2 masuk 2011 dah, heran!~
pg2 masuk lab, p amik tikus-timbang-anaesthetized-harvest-isolated aorta ring...
mak aih!~aku tgl xsampai 1 bln, skill dh tumpul, jd 3 dr 4, adesssss~ stress!
-tgn plak terketaq2 mcm 1st time buat, stress!~

apa yg buleh dpelajari dr kes d atas ye?~
1. anda harus konsisten dlm bereksperiment ye
2. anda harus pndai dlm time management
3. anda kna bg tkus anda puasa, klu tak dia ssh nk pengsan~(bengong, kna tgu lama kot..haiz!)
4. anda kna p lg awal dr kul 9, klu tak balik lmbt...(ok! ini mmg terbukti, td balik awal..hehe!~)
5. anda kna bersiap sedia, abis je xperiment, anda akan dlm kategori kebulur teramat sgt. >_<

abis je experiment, basuh radas semua, aku pon apa lg, ca-alif-but, lab-met aku xmasuk ptg dah, aku dgn penuh kegembiraan tutup e-kon n lampu smua, kunci lab n start keta, jalan!~
hehe~ balik bilik....lapar.....perutku berbunyik krek krik kruk~ dah kata dah td.....
p bilik sebelah....dgn muka suffer...

aku: "jom mcdee, lapaq..."
feroz: "jom! "
aku: ~dlm hati (sng plak ajak minah ni, slalu payah nk ajak p..)

hoooo~pastu angkut erin kat skul dia, tanpa menoleh kiri-kanan, dgn 80km/j (mana leh bwk laju dlm kampus...cess, dan dan baek)

inilah dia ye buah-hati-pengarang-jantung beta....giler best!~
(cukup skali kot try, mkn time bkn lunch hr -na hai rm14, cessssss...seb sedap)

~sgt teringin prosperity, nk try jgk, satgi jd mcm kak limah, xdan nk tgk...
dok teringin, teringin...skali dah xdak dah~
mmg terbaeklah mkn-lpa-penat-beksperiment - berbaloi kot
sedap-sampai-ke-jiwa~hehe!~

wit luf

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...