Wednesday, November 4, 2009

"SURAT UNGU UNTUK NADDY?"

SURAT UNGU UNTUK NUHA....
turn to be...
SURAT UNGU UNTUK NADDY??~Toing!hehe!
"owh berangannya daku ... "
"nk gak surat ungu dari alang...."
"surat ungu dr siapa?"



saja aku nk review buku ni memandangkan buku ni aku dah khatam berpuluh kali~tak lama lagi beratus kali..huu! let me intro my casts; the charming n most adoreable~muzammil muaz a.k.a alang rebus tak empuk n her half-perfecto(manusia itu non-perfecto, rite!) n miss on-d-way to be gorgeous (like me, muahahaha!~)...miss naddy? opps, her nuha..(how lucky she is..).

pembacaan yang penuh berhemah yakni dengan penuh tomakninah, tertib dari muka surat pertama hingga la yg terakhir..sangat fun n happening, buat kita berfikir adakah org mcm alang di dunia ni..(uhuk, kat Malaysia ni ada tak org mcm alang?). novel ni sgt logik dan boleh diterima akal, jalan cerita yang tidak meleret2, dan juga tak jemu utk dibaca, (congrate to noor suraya for d brilliant story, claps to her!!!~wihu!). alang dlm citer ni best sgt, ekspresinya terhadap org yg dichentai sgt meaningful.. ada lg ke org guna padi , kain , surat ungu utk luahkan rasa hati?ada lg ke org yg nak buat teguran secara baik dgn bg hadiah 7 helai tudung~7 warna..(punya la nk bg hati pompuan tu terbuka utk pakai tudung)...cara halus tp berkesan, i like! d most important thing is alang dlm citer ni dibayangkan mcm mido.sapa mido?ensemkah?tinggikah?cerahkah? heh, do i look i care?kehkeh!~ ohoho! sgt la mencabar minda bila nk bayangkan alang sebagai ala-ala mido..ku google jua akhirnya si mido ini, dan akhirnya pencarianku tamat.(tak leh belah tu alang ni berambut afro...jgn ckp lebey2, kang kna sumpah!)

"alang > ahmed mido"

sebenarnya point besar aku nk citer ni psl hmet aku, ju'a (bukan nama sebenar..ahak!) yg baru2 ni didedahkan dgn aktiviti pembacaan novel2 best ni..tak sangka plak dia punya impak maksima terhadap novel-novelan chenta ni melampau tahap tak hengat dunia..ni la kesan pembacaan surat ungu utk nuha sampaikan balik keja kul 6 pon,terus dicapai novel tu. mula2 nk pengaruh beliau utk 'menelaah'....
beliau>rasa nak baca novel la...suggest sat...
kwn kpd beliau>ha..baca yg ni..best gila..sapa baca mesti senyum sorang2..
beliau>betol ka?tak mau satgi org kata aku gila...
kwn kpd beliau>baca la dulu...nnti hg rasa mcm mana aku n zimi (bukan nama sebenar) rasa...senyum sorg2..

nah! tepat pada pukul 12.30am yakni tgh mlm buta dgn suasana mlm yg agak gelap..aku dpt merasakan aura seseorang yg masih beloom tdo, walhal time tu semua dah tdo...aku buka mata...slow2...nah!! hmet aku dok baca surat ungu utk nuha sambil bertemankan suluhan lampu hpon!~astaga! time tu aku tak mampu nk mlawan godaan tdo, terus tutup mata sambil tersenyum n Zzz... keesokkan paginya...

kwn kpd beliau> awat hg baca tak buka lampu?
beliau>tak mau kacau hampa tdo..satgi silau dgn lampu..
kwn kpd beliau> gamak hg baca dlm gelap, lain kali buka lampu, xpa..dah abis baca ka?
beliau> dak lagi!!!! ni balik satgi nak sambung sampai abis...

begitulah beliau selama 2-3 hari ni, balik dr keja je, tak sempat2 nk mkn n mandi, terus dihadapnya novel tersebut, sambil gelak sorang2!~akhirnya beliau telah berjaya 'khatam' dgn senyuman di bibirnya...huahuahua!! itu la penangan surat ungu untuk nuha terhadap beliau yg aku ingatkan tak main semua citer chenta ni..takpa ju'a..aku suggest novel lain plak kat hg k! tguuuuu!!!~


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...