Tuesday, October 13, 2009

"Jalan Kuasa Dua Cari Makan~yok!"

location;sumewhere in Kulim Hi-tech Park ... n not forget small area @ sungai dua; memang aksi terjah!~huhu!~

minggu lpas je aksi makan kuasa dua telah berjaya dilakukan dengan jayanya yakni kejayaan pemakanan yang sangat jayanya...dilakukan oleh orang-orang kodondeng yang sangat berjaya dalam pemakanan. ini adalah sebahagian pemakanan yang sangat sedap pada minggu lpas dan aku akan kembali menerjah tempat2 ini dalam masa terdekat ini~tunggu...

meal 1; MOI SUP CAMPUR

meal ini terdiri daripada nasi lembik yakni moi dan disimbahi dengan sup daging yang berlinang dengan kolesterol yang amat degil ; semakin tinggi kolesterol semakin sedap sesuatu makanan itu. diliputi dengan no. of daging plus ayam plus perut lembu. dats why kita panggil campur!semua taruk~ harga tak mahal rm4.50. dia punya mangkuk.....wala!!sangat besar~terkejut la jugak aku.aku ingat makcik kedai ni perli aku~


*selalu aku p kedai tu time lunch secara berjemaah~lebih afdal, hehe!~

meal 2; KUEY TIAW KUNGFU~watchaaaaa!!!~

sangat menyelerakan. gabungan kuey tiaw dan juga sayur-sayuran segar yakni semua nya dicampak ke dlm kuali, almaklum ala-ala kungfu gitu. ditemani 2-3 ekor udang bersama hirisan ayam membuatkan meal ni sangat mesra dengan mulut aku~hehe! antara yang kedai yang best la klu nk mkn kuey tiaw kungfu..aku bg 4 stars!~

*ni aku mkn on da way balik ke kulim. singgah sat kat kedai apa nama ntah~1st aku tnya kuey tiaw kantonis ada? "takde" sekali zimi tanya kuey tiaw kungfu ada? "ada!"...huk a loh! gamak dia~aku tnya takdak belaka, sekali zimi tanya, ada plak.ceh!~ tp mmg sedap...harga? ni aku tak puas ati sket la..rm5!!! mahal tu, area sg 2 je pun..tapi takpe, best!~

meal 3; PIZZA HUT @ u kno where to get

sangat menyelerakan tatkala makan panas2,sangat berkrim, very cheesy~more 25% (kata iklan kat situ). pastu ada plak cebisan2 nanas segar atas dia. nak eloborate byk2 pon susah, senang cerita, p cuba sendiri...

*sebenarnya ari tu kami nak mkn nasi kukus ayam goreng berempah, sekali penuh dengan umat yang tak p sembahyang jumaat, makanya kaki melangkah ke pizza je, cuba tengok macam mana cheese tu dok goda aku, sekali angkat jd mcm tu, haiz! cair betol,,sluurrrrpppp!~

meal 4; TOMYAM NOODLES @ 'secret' place...

fullamak! memang terangkat giler, [manis+pedas+masin+masam=semua cukup] tapi sayang warna terlalu plain~aku suka kalau ada kaler dlm mknn aku, ni satu kaler je~merah. rasa? wala!menepati citarasa aku~

*ni mmg sedap~mula2 ingat nak balun kek je..sekali tengok menu, uuu!meleleh air liur tengok, takleh tahan..terus order! (mmg tak mampu nk menolak nafsu makan, adus!)

hakikatnya kita dengan makanan mmg sinonim, tak makan bukan manusia la namanya...betol tak? tp mkn biar berpada2...sakit, sapa susah?kita jugak! nk kna telan pil chi kit teck aun plak~ :)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...