Friday, July 17, 2009

"sama tapi tak serupa"



Chop! Aik! Awat ada dua orang muka sama?

La..kembar rupanya. Aku tengok yang mana satu tadi hah? Ui! Gilerlah…serius sebijik muka depa sama..kembar seiras kot.. Tapi, yang pastinya aku tengok tadi pakai kopiah. Hai Saffi…memang taste tak lari, mesti yang alim-aliman, jenis yang tutup kepala, tak kisahla pakai kopiah ke cap ke, kemudian orang tu dalam kategori berkulit cerah. Lagi satu syarat yang memang tak boleh belah…orang tu mesti bergoaty. Memang menangkap mata! Sepanjang aku ada sejarah secret admirer ni, semua S.A aku bergoaty. Mungkin aku banyak terpengaruh dengan gaya family aku. Ayah, Pak Lang, Pak Su, Abang Mi, Abang An dan kebanyakan warga lelaki di dalam keluarga aku berjanggut. That’s explain everything huh! Twink! Twink!


Hehe! Aina, rezeki datang bergolek rupanya. Bukan sorang S.A ja aku dapat, sekali mai pakej, dua dalam satu. Teringat time sesi pagi tadi, aku yang dah berpengalaman selama 4 tahun dalam bidang ushar-mengushar tewas akhirnya di tangan mamat goaty tu. Boleh dia pandang-pandang, jeling-jeling ke belakang. Aku yang semestinya tak bersedia dalam erti kata sebenar mulalah menggelabah biawak, ala-ala biawak yang berjaya ditangkap oleh tuan reban ayam apabila mencuri telor. Aku bukannya cuak, cuma malu apabila tindakan berani mati aku memandang tepat ke arah si pria secara terang-terangan berjaya ditangkis seeloknya bak Rashid Sidek menangkis bola tangkis ke gelanggang lawan. Bergh! Mata coklat itu menambat banyak hati di dalam dewan tadi. Bukan aku sorang saja yang merasakan aura si goaty itu, ramai juga siswi yang mengushar baik punya, sementelah mamat tu adalah individu yang paling akhir masuk ke dewan. Ketinggian dan gaya yang tersendiri membuatkan gerangan lelaki itu kelihatan gah di mata semua since individu yang datang lambat ke suatu majlis sepatutnya tidak beroleh tumpuan ramai, duh! Hmm...Sounds interesting rite! Can’t wait to see how next 3 years will change my life…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...